Let's make this a good day

Bilder: sts.se

Nu på "morgonen" har jag kollat igenom en  broschyr om språkresor från STS. Om man är mellan 14 och 18 år kan man åka iväg till USA och gå i High School i ett år och bo hos en värdfamilj, eller så kan man åka iväg över sommarlovet och bo på ett campus. Tänk att bo hos en Amerikansk värdfamilj, uppleva "school spirit" med amerikansk fotboll, cheerleaders, peprallys och allt det där. Att få fira högtider, som t.ex thanksgiving och jul på typiskt amerikanskt vis och sen vara med på graduation och prom. Att skaffa Amerikanska vänner och vara med på grillfester och spring break o.s.v... Man kan åka Augusti - September och komma hem Maj-Juni eller åka Maj - Juni och komma hem Augusti - September om jag har förstått det rätt ;)

Jag skulle väldigt gärna vilja åka om några år, kanske när jag är typ 16 - 17. Jag önskar bara att man kunde åka med en kompis, vilket man kanske också kan... :/ Alltså isf bo hos samma värdfamilj. Om man inte åker ett helt år kan man ju alltid åka på en "vanlig" språkresa och åka på sommaren.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0